Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Προτιμώ τη μοναξιά μου!




-Πες μου, γιατί επέλεξες τη μοναξιά; Τι είναι αυτό που σε πονάει;

-Κουράστηκα..τι δεν καταλαβαίνεις;

-Και πιστεύεις πως εδώ στην ερημιά σου, θα βρεις γαλήνη; Οι θύμησες όταν αναμοχλεύονται, γίνονται μαχαίρια! Δεν στο έχει πει κανείς;

-Το ξέρω. Όμως διάλεξα να ακολουθήσω την απόφαση μου. Ισως δεν άντεχα, να συνεχίσω να ζω, τα ίδια και τα ίδια της κάθε μέρας που ξημέρωνε! Τώρα τον χρόνο μου τον ορίζω εγώ! Δε με κουμαντάρει κανείς! Κατάλαβες; Κανείς!

- Μήπως και η μοναξιά δεν κάνει τα κουμάντα της;

-Ασε τα μεγάλα λόγια! Την προτιμώ από τις παρεμβάσεις των άλλων. Να υπακούω, αμίλητη τις εντολές τους. Να με βάζουν στη δική τους θέληση, μήτε μια φορά να ακούσουν, αν μπορώ να παλέψω με την αντάρα. Αγαπούσα τα πρώτα χρόνια αυτό που ζούσα. Μου άρεσαν τα ταξίδια και η περιπέτεια. Δεν είχα φόβο.

-Και τι ήταν αυτό που σε φόβισε;

-Η έλλειψη στοργής. Δεν ήθελα να είμαι εκείνη που απλά διεκπεραίωνα τις διαταγές.

-Κανείς δε βρέθηκε, να καταλάβει τι αποζητούσες; Τι ήθελες για να ανεβαίνει το κουράγιο σου;

-Εκτός από το Νικόλα κανείς! Εκείνος μου μιλούσε, με χάιδευε, μου έλεγε όλα όσα τον βάραιναν. Πρώτα εμένα είχε.. η δουλειά του ήταν σε δεύτερη μοίρα. Και ξέρεις γιατί; Δεν ζητούσε πολλά! Μπορούσε να επιβιώσει με λιγοστά! Μου έλεγε.. «η ζωή δεν θέλει ταμάχι! Τη κουλαντρίζεις με όσα έχεις. Τα πολλά δεν σε κάνουν χαρούμενο. Αρκεί να σηκώνεις το βλέμμα στις ανατολές και στις δύσες. Κοιτάζουν κάτω και χάνουν το φως, οι ηλίθιοι»! Μαζί του ήμουν δέκα χρόνια. Δεν θα ξεχάσω τη μέρα που μιλούσαμε στο λιμάνι και έπεσε στην αγκαλιά μου. Εκεί ξεψύχησε!

-Οι άλλοι που πέρασαν;

-Με είχαν απλά να διεκπεραιώνω τη δουλειά μου, να μου δείχνουν τη ρότα τους, εκεί που εκείνοι ήθελαν να πάω! Δεν γνοιάστηκαν αν ήθελα να πάω αλλού... εκεί που θα ήθελα. Δεν είχα επιλογές! Κατάλαβες;

-Κατάλαβα...

-Τίποτα δε κατάλαβες! Από τη στιγμή που δεν συμφωνείς με την απόφαση μου, δεν καταλαβαίνεις τίποτα!


Της χάιδεψα τις κουπαστές.. την έπλυνα με το θαλασσινό νερό. Η σκόνη και η άμμος την είχαν βρομίσει τη Μαριγώ, τη βάρκα που αγάπησε μόνο το Νικόλα!  




35 σχόλια:

  1. Μια τρυφερή καλημέρα γι αυτήν που νοιώθει πως όλα έχουν ψυχή ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα γιαγιά Αντιγόνη! Υπέροχο κείμενο και γεμάτο συναισθήματα... πόσο δίκιο είχε η βάρκα!! Καλώς σε βρήκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η εγκαταληψη και η μοναξια του ειναι μας, κανενα χαδι , κανένας λογος δεν τα κανει πλεον ελαφρύτερα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο αν φύγουμε πρώτοι!
      Αν είναι επιλογή μας, να σταματήσει αυτό που ζούμε, για κάτι άλλο που θεωρούμαι καλύτερο!
      Να είσαι καλά και να περνάς όμορφα!

      Διαγραφή
  4. Καλη μου!!! Σε ευχαριστω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχη η μοναξιά των άψυχων εγκαταλειμμένων πλεούμενων, σπιτιών και λοιπών αντικειμένων, φτάνει να έχουμε αυτιά ν΄ακούσουμε την ιστορία τους...
    ΑΦιλάκια υπέροχη μου, Αντιγόνη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτή η τρέλα που με δέρνει... μπορεί να "μιλάω" με παλιές πόρτες.. με ένα ρούχο.. με τα κουρέλια που χορεύουν..
      Να είσαι καλά Καλή μου Αιναφετς!
      ΑΦιλάκια!!!!

      Διαγραφή
  6. Kι όμως! Αυτές οι ψαρόβαρκες που όσο πάνε και λιγοστεύουν πια, έχουν πολλές θαλασσινές ιστορίες να διηγηθούν για όσους μπορούν να τις "ακούσουν". Απόλαυσα πολύ τη διήγησή σου Αντιγόνη μου, που αλλού με πήγε στην αρχή αλλά η εξέλιξή της ήταν ανατρεπτική και πολύ συγκινητική. Μπράβο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, όπως εξήγησα και στη φίλη μας Αιναφετς, μου αρέσει να "μιλώ" με ότι παλιό αντικρίζω..

      Ανάποδο χρόνο, με αποκαλούσε η μάνα μου!

      Να είσαι καλά!!!

      Διαγραφή
  7. Πανέμορφη γραφή, με ψυχή!
    Πρέπει να έχεις ψυχή για να την αναγνωρίσεις!
    Εύγε Φίλη μου.

    Υιώτα, "Αστοριανή", ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώτα μου... πόσα ευχαριστώ να σου πω;
      Είναι κοινότυπο αλλά δεν βρίσκω λέξη να ταιριάξει για ΟΛΑ όσα σου οφείλω!!

      Την αγάπη μου και στους δυο σας, από το λιμάνι!

      Διαγραφή
    2. Antigoni mou,
      steile mou sto email mou POU na sou steilw to neo mou biblio... Psaxnw... ma den ta katafera.... Fili, Yiwta

      Διαγραφή
  8. Λοιπον..
    Μιλουνε οι βαρκες;;
    ΜΙΛΟΥΝΕ...!!
    Κι αν δε μιλουνε αυτες....Μιλουμε εμεις,για την "παρτη" τους..Πολυ ομορφα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κάτι που..
      το γνωρίζεις ΠΟΛΎ ΚΑΛΆ!
      Φίλε Μαχαίρη!

      Την αγάπη μου και στους δυο σας!!!

      Διαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γλυκόπικρο κείμενο, και το τελείωμα εξαιρετικό με την έκπληξή του, σε άλλο να έχει πάει το μυαλό σου και άλλο να είναι που έχει τη λαλιά και λέει το παράπονο.
    Σε κάποιο νησί το εμπνεύστηκες αυτό να υποθέσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι. Δεν χρειάζονται αληθινά ερεθίσματα...
      Από τη φωτογραφία που ανακάλυψα στο διαδίκτυο.
      Αλλοπαρμένη είμαι.
      Να είσαι καλά! Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  11. Εσύ Αντιγόνη μου κάνεις και τις βάρκες να μιλούν, να δείχνουν την ψυχή τους!
    Να είσαι καλά να σε διαβάζουμε στο blog και στα βιβλία σου!!!!!

    Πολλά πολλά φιλάκια:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βρίσκεις ομορφιές ακόμη και..στη μοναξιά.Πάντα με τέτοια όμορφα κείμενα αγαπημένη μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπημένη μου Αντιγόνη , μόλις επέστρεψα ......... ευτυχώς αλώβητη........ και έσπευσα να σε ανταμώσω . Ο ι σκέψεις και οι απόψεις σου πάντα βάλσαμο ψυχής.
    Την Αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι τρυφερο! Ποιος ειπε οτι τα αντικειμενα δεν εχουν ψυχη; Πολλες φορες κουβαλανε μεσα τους τη δικη μας ακομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα πολλά δεν σε κάνουν χαρούμενο. Αρκεί να σηκώνεις το βλέμμα στις ανατολές και στις δύσες. Κοιτάζουν κάτω και χάνουν το φως, οι ηλίθιοι

    =====

    Πόσο σοφό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είναι πρώτη φορά που σου γράφω,αν και σε διαβάζω συχνά.Κάθε φορά που προσπαθώ να σου γράψω τα μάτια μου πλημμυρίζουν δάκρυα ,γιατί η ψυχή μου είναι τόσο συντονισμένη με την δική σου ,νοιώθω ότι αυτά που διαβάζω είναι ,σαν να βγαίνουν από την δική μου ψυχή..... να "σαι καλά....Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αντιγονακι μου... αχ... τι παθενω καθε φορα που σε διαβάζω...!!!! οντως και εγω σε αλλα μονοπατια βαδισα μεχρι που καταλαβα πως έκανες και τα αψυχα να μιλάνε.. στο τελος μας αφήνεις με μια γευση εκπληξης.. και αυτό ειναι που αγαπαμε σε σενα... μας ομόρφηνες την μοναξια..!! σε ευχαριστουμε....να είσαι καλα μάτια μου και να μην αργεις να φανείς εν τάξει;...φιλώ σε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αργισα αλλά πρόφτασα να διαβάσω το υπέροχο κείμενο,ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. όμορφο, συγκινητικό, και χαίρομαι που έβγαλες αυτό το κείμενο απο φωτ. του διαδικτύου.
    Και μένα δεν μου αρέσει η νεκρή φύση ακριβώς γιατί κάποτε είχε ψυχή!
    Να είσαι καλά και να γράφεις!φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πανεμορφο το κειμενο σου καλη γιαγιακα!!!!
    Περασα μετα απο πολυυυυ καιρο για να σου ευχηθω Υγεια πανω απ ολα!!!!
    Εύχομαι η μαγεία των Χριστουγέννων να μας αγγίξει όλους και να μας δώσει το χαμόγελο και καθετι που χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι στη δύσκολη καθημερινότητα αυτής της εποχής.
    ˛.°★。˛ΟΜΟΡΦΑ ��˛ ΜΑΓΙΚΑ ��˛ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ°.★* *
    ˛°_██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。**
    ˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ~`˛_Π_____. * ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*../______/~\*.
    *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αντιγόνη μου,
    ΚΑΛΗΧΡΟΝΙΑ!!!!!!!!!!
    Χαθήκαμε, ξέρεις, δεν είχα πρόσβαση...
    Υγεία, Αγάπη
    και
    πάλι Αγάπη...
    Υιώτα,
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μετα από αποτυχημενη προσπαθεια να τα πουμε και αλλιως σου αφήνω εδώ τις ευχες μου Αντιγονακι μου για την καινούργια χρονια.. να έχεις υγεια μάτια μου..και όλα να έρθουν κατ ευχή σε οτι επιθυμεις..φιλη μου την αγαπη την έχεις δεδομενη γυρω σου.. να είασι καλα και να περνας ομορφα οτι και να κανεις .. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ... φιλακιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καλη χρονια κοριτσαρα μου !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γράφεις υπέροχα Αντιγόνη μου! Πάντα με συγκινείς! Και στην φωτογραφία σου βλέπω μια πολύ όμορφη γυναίκα, καθόλου γιαγιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή